Exxellence » Onze software » DigitaalLoket

Exxellence DigitaalLoket

Altijd bereikbaar als overheid

Ook als uw medewerkers al naar huis zijn kunt u optimaal klaarstaan voor uw inwoners. Met het Exxellence DigitaalLoket is uw organisatie 24 uur per dag bereikbaar – ook voor de ingewikkelde vragen. Bewoners, bedrijven en instellingen kunnen via een persoonlijke en veilige omgeving op eigen initiatief van uw dienstverlening gebruikmaken. Dat is extra efficiënt: hoe completer het loket, hoe meer de dienstverlening er digitaal kan, in plaats van face-to-face of aan de telefoon. 

Bovendien is het digitale loket niet gebonden aan een device: klanten kunnen het Exxellence DigitaalLoket bereiken via computer, tablet en telefoon. Overal en altijd bereikbaar dus!

Inwoners die zelf zaken regelen

We begrijpen dat waar het om persoonsgegevens en persoonsgebonden vragen gaat, u als eerst aan veiligheid denkt. Het digitale loket voor burgers werkt via DigiD, een beveiligde en persoonsgebonden omgeving. Bewoners kunnen hierbinnen alle bestellingen of aanvragen doen die uw organisatie biedt. Bovendien kan de omgeving zó worden ingericht, dat de inwoner via een overzichtspagina zelf de lopende zaken in kan zien.

Het DigitaalLoket speelt in op de vraag van bewoners om 24 uur per dag bereikbaar te zijn en zaken zelf te regelen. Maar ook uw organisatie heeft profijt van de zelfredzaamheid van bewoners: een lastenvermindering op de administratie en het KlantContactCentrum.

De beste gebruikservaring bereikt u door het DigitaalLoket te koppelen aan het ZaakSysteem en KlantContactSysteem. Hebben bewoners eerder contact gehad met een specifieke vraag of aanvraag, dan kunnen zij het contact met de login via hun DigiD terugvinden en de ontwikkeling in hun ‘zaak’ blijven volgen.

DigitaalLoket: ook voor bedrijven

Het digitale loket voor bedrijven werkt via eHerkenning, hét systeem voor bedrijven, om in te loggen in een persoonlijke omgeving, zoals u dit kent van DigiD. Om tussen bedrijven en instellingen dienstverlening te versnellen en versimpelen, kunnen we u aansluiten bij eHerkenning. Bovendien is dit Exxellence DigitaalLoket in combinatie met de Exxellence eFormulieren een fijne ondersteuning voor beide partijen: relevante, persoonlijke gegevens worden in een versleutelde omgeving overzichtelijk weergegeven. 24 uur per dag opvraagbaar, alles op een rij.

Belastingen digitaal regelen

Met het Exxellence DigitaalLoket kunnen bewoners op elk moment hun belastingen regelen. Ze krijgen toegang tot een persoonlijke, versleutelde omgeving. Daarin kunnen ze zelf vanaf één centraal punt belastingdocumenten inzien en betalen. Maakt u daarbij de koppeling met onze Exxellence eFormulieren, dan kunnen bewoners via uw digitale loket ook contact opnemen, bijvoorbeeld om bezwaren aan te tekenen. 

Het Exxellence DigitaalLoket heeft een rol in de oplossing voor het thema Klantcontact

Exxellence.nl maakt gebruik van cookies - Lees hier meer over in ons privacy statement - Verberg deze melding